• The Other Side of Hope

komedie, drama
Filmkrant 4 / 5    Lees recensies
Mogelijk schadelijk tot 12 jaarGeweldGrof taalgebruikDiscriminatie

Khaled (Sherwan Haji), een jonge Syrische vluchteling, belandt in Helsinki. Met grote hoop op een betere toekomst, probeert hij hier politiek asiel te verkrijgen, maar moet helaas besluiten in het illegale circuit te duiken. Vijftiger Wikström (Sakari Kuosmanen), zet een punt achter zijn leven als vertegenwoordiger van heren overhemden en stropdassen. Ook zijn alcoholische vrouw zet hij aan de kant. Dankzij een winnende partij poker vergaart hij een klein fortuin waarmee hij een slechtlopend restaurant ergens in een achterafstraatje in Helsinki koopt. Wikström treft Khaled aan op de binnenplaats van zijn restaurant. Na een kort handgemeen, raken de mannen in gesprek. Wellicht herkent Wikström iets van zichzelf in de gehavende man, want hij besluit Khaled in te huren om voor hem te komen werken. En daarnaast kan Wikström wel een afwasser gebruiken.
De originele stijl van Kaurismäki kenmerkt zich door zijn droge humor, scherpe dialogen, memorabele muziek en prachtig gecomponeerde beelden. Met deze parel lijkt de Finse regisseur het hoogtepunt van zijn carrière te hebben bereikt. Voor The Other Side of Hopevmocht Kaurismäki de Zilveren Beer voor Beste Regie in ontvangst nemen op het Internationale Film Festival van Berlijn.

Het pad van een Finse handelsreiziger kruist dat van Syrische vluchtelingen in een nieuw droogkomisch drama van Aki Kaurismäki (Le havre).
Genre
komedie, drama
Acteur(s)
Sherwan Haji, Sakari Kuosmanen, Ilkka Koivula, Janne Hyytiäinen
Regisseur(s)
Aki Kaurismäki
Speelduur
98 minuten
Premièredatum
20 apr. 2017

Speeltijden voor The Other Side of Hope

Laden ... (... / ...)

Voor de gekozen combinatie van locatie en tijd zijn geen voorstellingen bekend. Voor de gekozen combinatie van locatie en tijd zijn geen voorstellingen bekend.
Bezig met laden ...

Recensies voor The Other Side of Hope

Filmkrant 4 / 5 · Aki Kaurismäki's verschoppelingen Door Ronald Rovers

The Other Side of Hope past net als eigenlijk alle films van Aki Kaurismäki in wat wel een 'cinema van verwerping' wordt genoemd: waarin personages breken met het verleden en zichzelf al dan niet gedwongen buiten de samenleving plaatsen.

Tip: Lees de complete recensie van Ronald Rovers op Filmkrant.nl.

Nieuwste films & trailers in je mailbox ontvangen?