100 minuten Documentaire 15-08-2019

Recensies Ask Dr. Ruth

Metacritic: 68,1
Rotten Tomatoes 94
MovieMeter: 3,24

Filmposter Ask Dr. Ruth

Sundance publieksfavoriet Ask Dr. Ruth biedt een onthullende blik op het levensverhaal en de baanbrekende Amerikaanse televisiecarrière van Karola Ruth Westheimer (Frankfurt, 1928). Bij een miljoenenpubliek beter bekend als de inmiddels 91-jarige sekstherapeut Dr. Ruth. Een verrassend, grappig en emotioneel portret van een vrouw die de preutsheid en het onbegrip uit de slaapkamers wilde krijgen. Iemand waarvan je alleen maar meer gaat houden als het hele verhaal verteld is. Klein van gestalte, maar met een groot hart, drukte Dr. Ruth Westheimer een stempel op een hele generatie. Ongekend vrijmoedig en met humor besprak ze seks en relaties op radio en televisie. Een fascinerende documentaire waarin interviews met de energieke en onvermoeibare Ruth Westheimer afgewisseld worden met fraaie animaties die haar jeugdjaren verbeelden. Als enige Holocaust overlevende van haar familie, verhuisde Ruth naar Israël en werd op haar 17e ingelijfd als sluipschutter in de paramilitaire organisatie Hagana. In 1950 verhuisde ze met haar eerste echtgenoot naar Frankrijk en studeerde er Psychologie aan de Sorbonne. Zes jaar later woont ze in Amerika en nadat ze haar master in sociologie behaald had, studeerde ze seksuologie en maakte carrière als onderzoeker en docent op prestigieuze universiteiten. Wereldberoemd wordt ze als schrijfster van meer dan 40 boeken en haar optredens in iconische radio- en tv-shows als sekstherapeut Dr. Ruth. Door haar onbevangen en levendige manier om over seks te praten, bevond ze zich in de voorhoede van de seksuele revolutie.

Regisseur Ask Dr. Ruth

Ryan White

Schrijvers Ask Dr. Ruth

Cast Ask Dr. Ruth

Ruth Westheimer
Leora Einleger
Susan Brown
Jonathan Capehart
Ari Einleger

Ask Dr. Ruth

Wil jij weten waar Ask Dr. Ruth op dit moment draait? Bij MrMovie kun jij in één oogopslag zien waar Ask Dr. Ruth draait en waar je de film het snelst kunt gaan bekijken. Alle tijden van de bioscopen staan vermeld. Lekker gemakkelijk en eenvoudig!

Ask Dr. Ruth informatie

Benieuwd waar Ask Dr. Ruth over gaat? Op deze pagina vind je alle praktische informatie over Ask Dr. Ruth. Je vindt informatie over hoelang de film duurt en welke recensies Ask Dr. Ruth al heeft ontvangen.

Ask Dr. Ruth trailer

Benieuwd of Ask Dr. Ruth iets voor jou is? Bekijk dan de trailer! Zo kun je gemakkelijk zien of de Ask Dr. Ruth jou aanspreekt. Op MrMovie zie je alle trailers van de films die in jouw bioscoop draaien. Overtuigd? Bekijk dan waar en hoelaat jij Ask Dr. Ruth kunt kijken!