Een vader en zijn twee tienerdochters worden opgejaagd door een bloeddorstige leeuw die duidelijk wil maken dat er maar één de baas is op de savanne.

Beast

Geweld 16 Angst
93 minuten 11-08-2022

Recensies Beast

Filmposter Beast

Sometimes the rustle in the bushes actually is a monster. Idris Elba (Fast & Furious: Hobbs & Shaw, The Suicide Squad) speelt de hoofdrol in een bloedstollende nieuwe thriller Beast over een vader en zijn twee tienerdochters die opgejaagd worden door een bloeddorstige leeuw die duidelijk wil maken dat er maar één de baas is op de savanne. Elba speelt dr. Nate Daniels die sinds kort weduwnaar is. Samen met zijn dochters gaat hij terug naar Zuid-Afrika, waar hij ooit zijn vrouw ontmoet heeft, naar een reservaat van een oude familievriend, bioloog Martin Battles (Sharlto Copley, tv-serie Russian Doll, Maleficent). Maar de reis die bedoeld was om hun verdriet te verwerken mondt uit in een angstaanjagende survivaltocht als er een leeuw achter ze aan komt die ontsnapt is aan een stel gewetenloze stropers en alle mensen nu als vijanden ziet. Iyana Halley (The Hate U Give, tv-serie This is Us) speelt Meredith, de 18-jarige dochter van Daniels, en Leah Sava Jeffries (tv-series Rel en Empire) speelt zijn 13-jarige dochter Norah. Beast een film van Baltasar Kormákur, regisseur van Everest, 2 Guns en Contraband. De productie is in handen van Will Packer, producent van de blockbusters Girls Trip, de Ride Along-franchise en tien films die meteen de best bezochte film waren in hun openingsweekend in de VS, waaronder Night School, No Good Deed en Think Like a Man. De film is daarnaast geproduceerd door James Lopez, directeur van Will Packer Productions, en Baltasar Kormákur. Het scenario is geschreven door Ryan Engle (Rampage, Non-Stop) naar een verhaal van Jaime Primak Sullivan en de uitvoerend producenten zijn Jaime Primak Sullivan en Bernard Bellew.
Beast Beast Beast Beast Beast
Filmposter Filmposter Beast

Regisseur Beast

Baltasar Kormákur

Schrijvers Beast

Ryan Engle

Cast Beast

Idris Elba
Iyana Halley
Leah Sava Jeffries
Sharlto Copley

Alternatieve titels

Beast

BEAST (Baltasar Kormákur, 2022)

Beast

Wil jij weten waar Beast op dit moment draait? Bij MrMovie kun jij in één oogopslag zien waar Beast draait en waar je de film het snelst kunt gaan bekijken. Alle tijden van de bioscopen staan vermeld. Lekker gemakkelijk en eenvoudig!

Beast informatie

Benieuwd waar Beast over gaat? Op deze pagina vind je alle praktische informatie over Beast. Je vindt informatie over hoelang de film duurt en welke recensies Beast al heeft ontvangen.

Beast trailer

Benieuwd of Beast iets voor jou is? Bekijk dan de trailer! Zo kun je gemakkelijk zien of de Beast jou aanspreekt. Op MrMovie zie je alle trailers van de films die in jouw bioscoop draaien. Overtuigd? Bekijk dan waar en hoelaat jij Beast kunt kijken!