Berg

AL
79 minuten 18-11-2021

Recensies Berg

MovieMeter: 4

Filmposter Berg

Berg is een visuele beleving van een weids berglandschap en de nietigheid van de mens daarin. Een reis van geconcentreerde zwart-witbeelden met een minimalistische soundtrack vormt een oerherinnering aan een universele mythische berg. De film opent met een reeks stenen, rotsen en pieken, soms breed, soms van dichtbij. Schaduwen die over de oppervlakken bewegen. Je ogen volgen de lijnen, de gaten die door de jaren heen zijn geërodeerd. Je verliest je gevoel voor schaal. Plotseling opduikende kleine zwarte mensfiguren verraden de echte proporties. De weersomstandigheden worden slechter. Opkomende en hangende mist. Onweer en vallende regen. Grote wolken overspoelen de toppen. Een brullende helikopter als teken van gevaar. Gedateerde filmbeelden van een reddingsteam tijdens bergingen na dodelijke ongevallen, onderbreken plotseling de majestueuze stroom van het stille landschap. Ondanks hun gruwelijke inhoud hebben deze momenten een vreemd betoverende schoonheid, die een diep respect aanwakkert voor alles om ons heen.

Regisseur Berg

Joke Olthaar

Schrijvers Berg

Cast Berg

Berg

Wil jij weten waar Berg op dit moment draait? Bij MrMovie kun jij in één oogopslag zien waar Berg draait en waar je de film het snelst kunt gaan bekijken. Alle tijden van de bioscopen staan vermeld. Lekker gemakkelijk en eenvoudig!

Berg informatie

Benieuwd waar Berg over gaat? Op deze pagina vind je alle praktische informatie over Berg. Je vindt informatie over hoelang de film duurt en welke recensies Berg al heeft ontvangen.

Berg trailer

Benieuwd of Berg iets voor jou is? Bekijk dan de trailer! Zo kun je gemakkelijk zien of de Berg jou aanspreekt. Op MrMovie zie je alle trailers van de films die in jouw bioscoop draaien. Overtuigd? Bekijk dan waar en hoelaat jij Berg kunt kijken!