De fascinerende wereld van bomen

De fascinerende wereld van bomen

96 minuten 01-04-2020

Recensies De fascinerende wereld van bomen

Heeft u zin in een gezellige en leerzame middag, met een film, gratis excursie in Park Rijnstroom en een lekker drankje en hapje na afloop, dan is deze unieke combinatie iets voor u. We vertonen de documentaire in 2020 drie keer, iedere keer in een ander jaargetijde. De documentaire Monique Smulders bekend van de documentaire over Park Zegersloot) maakte een 1,5 uur durende film over loofbomen en de planten en dieren die rond deze bomen leven. Je ziet hoe een boom is opgebouwd, hoe de boom opgroeit, voedsel maakt, en je hoort waarom bomen hun bladeren laten vallen in de herfst. Veel planten en dieren zijn afhankelijk van bomen. Bomen leveren voedsel, schuil- en nestgelegenheid aan vogels, zoogdieren en insecten. Paddenstoelen helpen bomen om te overleven of ruimen bomen op als ze dood zijn. Dit en nog veel meer zie je in de documentaire ‘De fascinerende wereld van bomen’. Naar buiten om bomen te bekijken Na de film staan om 15.30 uur natuurgidsen van Natuurvereniging IVN klaar om een gratis bomenexcursie te geven in Park Rijnstroom, rondom het gebouw van Parkvilla filmhuis. In ongeveer 45 minuten leiden ze je langs allerlei bomen die je nu herkent uit de film en vertellen ze leuke weetjes over de bomen in het park. Nagenieten met een hapje en drankje Na afloop van de excursie kan je tegen een aantrekkelijke prijs nagenieten met een hapje en een drankje naar keuze. Op 16 februari staat er een lekker kaas/hartig plankje voor je klaar. Data * Op zondag 16 februari zijn de bomen nog kaal maar aan de vorm van de boom, de schors en de knoppen kun je de bomen toch al herkennen. Omdat er nog geen blad aan de bomen zit, zie je misschien nesten en vogels tussen de takken. * Op zondag 10 mei zijn de bladeren uitgekomen en veel bomen bloeien rond deze tijd. Bij sommige soorten zie je al de eerste zaden aan de takken. * Op zondag 11 oktober verschijnen de eerste herfstkleuren en de meeste zaden en vruchten zijn nu rijp. Behalve voor het voortbestaan van de boom zijn ze ook belangrijk als voedsel voor dieren. Belangrijk: geef in het keuzemenu bij tickets aan welke optie je kiest i.v.m. de planning van het aantal gidsen en de catering. * Alleen de film, € 7,- / € 6,- * Film en gratis excursie, € 7,- / € 6,- * Film en gratis excursie + hapje en drankje € 11,- / € 10,- RESERVERING: Indien je kiest voor een reservering geldt dit voor alleen de film. Wil je meedoen aan de excursie en/ of na afloop een hapje en drankje doen? Koop in dat geval online je kaartje (i.v.m. het regelen van de gidsen en catering).

Regisseur De fascinerende wereld van bomen

Schrijvers De fascinerende wereld van bomen

Cast De fascinerende wereld van bomen

Filmagenda van De fascinerende wereld van bomen

De fascinerende wereld van bomen

Wil jij weten waar De fascinerende wereld van bomen op dit moment draait? Bij MrMovie kun jij in één oogopslag zien waar De fascinerende wereld van bomen draait en waar je de film het snelst kunt gaan bekijken. Alle tijden van de bioscopen staan vermeld. Lekker gemakkelijk en eenvoudig!

De fascinerende wereld van bomen informatie

Benieuwd waar De fascinerende wereld van bomen over gaat? Op deze pagina vind je alle praktische informatie over De fascinerende wereld van bomen. Je vindt informatie over hoelang de film duurt en welke recensies De fascinerende wereld van bomen al heeft ontvangen.

De fascinerende wereld van bomen trailer

Benieuwd of De fascinerende wereld van bomen iets voor jou is? Bekijk dan de trailer! Zo kun je gemakkelijk zien of de De fascinerende wereld van bomen jou aanspreekt. Op MrMovie zie je alle trailers van de films die in jouw bioscoop draaien. Overtuigd? Bekijk dan waar en hoelaat jij De fascinerende wereld van bomen kunt kijken!