Bekijk op Picl

Feast

85 minuten 26-05-2022

Recensies Feast

MovieMeter: 4,14

Filmposter Feast

Er was muziek en wijn, maar er waren ook injectienaalden: kratten vol objecten van een plaats delict worden uitgestald op een tafel. Deze geestige maar sinistere openingsscène zet de toon voor Feast, de eerste lange speelfilm van Tim Leyendekker. Uitgangspunt is de verontrustende Groningse hiv-zaak, waarbij mannen tijdens feesten met voorbedachten rade werden gedrogeerd en geïnjecteerd met besmet bloed. Feast is Leyendekkers eigen compromisloze proces van waarheidsvinding, langs diepe primaire emoties als lust, agressie en de behoefte aan geborgenheid. Leyendekkers elegante en vernuftige film is als een stevige omhelzing waarbinnen verwondering plezier, verontwaardiging en afschuw alle ruimte krijgen. Elke gedachte krijgt haar eigen vorm. Verruimde drugsgebruik behalve de geest ook de wil? Kan instemming elastisch zijn? Theatrale monologen gaan moeiteloos over in het documentaire gestileerde alledaagse. De schuldigen worden bevraagd en aangemoedigd om na te denken over hun daden. Soepel bewegen toon, ritme en kleur mee met verschillende perspectieven en dimensies. De locaties variëren van een sober conventioneel Hollandse woonkamer en een microbiologisch laboratorium tot een strand bij zonsopkomst. Ook verwijzingen naar Plato vinden hun plek. Tijdens de diens feestmaal Symposium wordt gefilosofeerd over oorsprong, aard en doel van Eros en vriendschap. Waar eindigt persoonlijk genot en begint de invasie van de ander? Kant het zijn dat een agressor slechts zocht naar een gevoel van thuiskomen?

Bekijk het aanbod van Feast

Regisseur Feast

Tim Leyendekker

Schrijvers Feast

Cast Feast

Sanne den Hartogh
Kuno Bakker
Oscar van den Boogaard

Feast

Wil jij weten waar Feast op dit moment draait? Bij MrMovie kun jij in één oogopslag zien waar Feast draait en waar je de film het snelst kunt gaan bekijken. Alle tijden van de bioscopen staan vermeld. Lekker gemakkelijk en eenvoudig!

Feast informatie

Benieuwd waar Feast over gaat? Op deze pagina vind je alle praktische informatie over Feast. Je vindt informatie over hoelang de film duurt en welke recensies Feast al heeft ontvangen.

Feast trailer

Benieuwd of Feast iets voor jou is? Bekijk dan de trailer! Zo kun je gemakkelijk zien of de Feast jou aanspreekt. Op MrMovie zie je alle trailers van de films die in jouw bioscoop draaien. Overtuigd? Bekijk dan waar en hoelaat jij Feast kunt kijken!