Ride Your Wave

AL
94 minuten 30-07-2020

Recensies Ride Your Wave

Rotten Tomatoes 82

Filmposter Ride Your Wave

Heerlijk hyper-romantische, mystieke en zomerse Japanse animatiefilm over een jonge studente die verliefd wordt op een brandweerman en vervolgens na zijn plotselinge dood hem los moet laten. Over hoe subliem het is om heel erg van iemand te houden en hoe op een wonderbaarlijke, fantastisch originele wijze je afscheid van je grote liefde kan nemen. Minato is een jonge brandweerman, die altijd het goede wil doen. Maar ondertussen droomt hij van het lange meisje met kastanjebruin haar, dat elke dag zo moeiteloos over de golven surft. Zo vrij als Hinako zich voelt op zee, zo onhandig voelt ze zich op het land. Een aanbiddelijke meet-cute brengt ze samen en een summer of love aan het strand volgt. Het is hun eerste verliefdheid die alles in zich heeft om voor altijd te zijn. Tot plots alle kleur uit de wereld trekt. Hij sterft. Maar in die intense rouw gebeurt er iets wonderschoons. Het universum opent zich, zodat zij op magnifieke, magische wijze afscheid kunnen nemen. Yuasa Masaaki is een van de meest inventieve en opwindendste anime regisseurs van dit moment. Met zijn zeer herkenbare stijl, een beetje tussen Pop-art en Gauguin in, zijn humor en zijn energieke, quirky personages, wordt hij geschaard in het illustere rijtje van Miyazaki (Ghibli) en Shinkai (Your Name). In deze film werkt Yuasa samen met Reiko Yoshida (A Silent Voice). Haar inzicht in het emotionele leven van jongvolwassenen gepaard met zijn dromerige lichtheid maakt het tot een film, waar je heel blij van uit de bioscoop komt. Winnaar van de Best Animated Feature award op zowel Fantasia, Sitges als het Shanghai International Film Festival.

Regisseur Ride Your Wave

Masaaki Yuasa

Schrijvers Ride Your Wave

Reiko Yoshida

Cast Ride Your Wave

Ryôta Katayose
Rina Kawaei
Honoka Matsumoto
Kentaro Ito

Alternatieve titels

Kimi to, Nami ni Noretara

Ride Your Wave

Ride Your Wave

Wil jij weten waar Ride Your Wave op dit moment draait? Bij MrMovie kun jij in één oogopslag zien waar Ride Your Wave draait en waar je de film het snelst kunt gaan bekijken. Alle tijden van de bioscopen staan vermeld. Lekker gemakkelijk en eenvoudig!

Ride Your Wave informatie

Benieuwd waar Ride Your Wave over gaat? Op deze pagina vind je alle praktische informatie over Ride Your Wave. Je vindt informatie over hoelang de film duurt en welke recensies Ride Your Wave al heeft ontvangen.

Ride Your Wave trailer

Benieuwd of Ride Your Wave iets voor jou is? Bekijk dan de trailer! Zo kun je gemakkelijk zien of de Ride Your Wave jou aanspreekt. Op MrMovie zie je alle trailers van de films die in jouw bioscoop draaien. Overtuigd? Bekijk dan waar en hoelaat jij Ride Your Wave kunt kijken!