121 minuten Drama 21-06-2018

Recensies Western

MovieMeter: 3,73
Metacritic: 81,1
Rotten Tomatoes 96

Filmposter Western

Verbluffende en zeer spannende film waarin alles anders verloopt dan je verwacht en die niet alleen thema’s maar ook makers deelt met de film Toni Erdmann. Een groep Duitse bouwvakkers belandt in the middle of nowhere van landelijk Bulgarije. Ze moeten er een kleine waterkrachtcentrale bouwen, maar al snel verschuift alle aandacht naar de inwoners van het nabijgelegen dorpje. In de zinderende hitte van de zomer hangen macho confrontaties, romantiek en hechte vriendschappen in de lucht. Alles lijkt zo normaal. De bouwvakkers zijn wat lomp maar ook kameraadschappelijk. Alleen Meinhard, de mysterieuze loner, past niet echt in de groep. Zwijgzaam, tanig en zelfredzaam als Clint Eastwood, lijkt hij op zoek naar iets anders. Hij ontdekt als eerste het dorpje en raakt ondanks de taalbarrière al snel bevriend met een van de bewoners. Met alle gevolgen van dien… Mede dankzij het prachtige camerawerk en het fenomenale spel van onder andere Meinhard zit je twee uur lang op het puntje van je stoel. Het is bijna ongelofelijk dat de acteurs allen in het echt arbeiders uit de bouw of auto-industrie zijn. Hoofdrolspeler Meinhard is bijvoorbeeld bijzonder overtuigend als moderne arbeidersversie van Clint Eastwood. Een film over onze tijd. Waarin de globalisering er voor zorgt dat we allemaal een beetje vreemdeling zijn. Terwijl de wereld aan onze voeten ligt, zoeken we allemaal ook naar onze wortels. “One of the best films to premiere last year, Western is probably also the best film since Claire Denis’s Beau Travail to be made by a woman about men” – Film Comments“Distinguished by a generosity and sincerity exceedingly rare in cinema, Western’s poignant celebration of human resilience is nothing short of spectacular.” – Sight and Sou

Bekijk het aanbod van Western

Regisseur Western

Valeska Grisebach

Schrijvers Western

Valeska Grisebach

Cast Western

Meinhard Neumann
Reinhardt Wetrek
Syuleyman Alilov Letifov
Veneta Fragnova

Western

Wil jij weten waar Western op dit moment draait? Bij MrMovie kun jij in één oogopslag zien waar Western draait en waar je de film het snelst kunt gaan bekijken. Alle tijden van de bioscopen staan vermeld. Lekker gemakkelijk en eenvoudig!

Western informatie

Benieuwd waar Western over gaat? Op deze pagina vind je alle praktische informatie over Western. Je vindt informatie over hoelang de film duurt en welke recensies Western al heeft ontvangen.

Western trailer

Benieuwd of Western iets voor jou is? Bekijk dan de trailer! Zo kun je gemakkelijk zien of de Western jou aanspreekt. Op MrMovie zie je alle trailers van de films die in jouw bioscoop draaien. Overtuigd? Bekijk dan waar en hoelaat jij Western kunt kijken!